Drive

Sitter här mitt i natten och funderar nattligt som vanligt på natten. Det är nåt med natten, liksom känslan av att hey, det är bara jag som är vaken fast alla andra sover, trots att jag vet att det inte alls är sant för alla är vakna och feestar bort sina sorger ändå. men jag tänker låtsas som att det bara är jag som är vaken, känns mycket mysigare då. Tänt myslampan och allt. Ibland, bara ibland, får jag sånna whoa-känslor, då allt känns overkligt och sjukt bra samtidigt. En sån där känsla som gör att jag kan stanna uppe en hel natt i sträck och tänka på bra saker och få en massa idéer, typ upplägg till framtida oskrivna romaner, planer för framtiden, tankar på allt jag skulle vilja göra, på hur inlåst jag känner mig och på hur fri jag vill vara. ( Ja, jag vet... men det är ok att vara cheesy NÅN gång i månaden, right? )  Besides, så var det sjukt längesen jag skrev någonting, vad som helst. har ju typ som en sån där grej jag måste göra innan jag dör. Skriva en bok alltså. Började på en i somras, skrev typ 50 sidor om en tjej som bestämde sig för att resa bort och starta ett nytt liv och omedvetet drogs in i värsta mordhärvan samtidigt som hon försökte hitta sina egna drömmar och ta tag i sitt liv. Insåg tillslut att jag skrev om mig själv, minus det där med mordhärvan. Tröttnade nånstans där. Vill verkligen ha den perfekta handlingen, så att man kan skriva i typ månader i sträck utan att tröttna. Har jag liksom någonsin INTE tröttnat på det jag gör?
Anyways, på tal om att dö, det får en verkligen att leva. Det är det som gör mig så faschinerad med folk som lever maffia-liv. Okej, visst, de flesta kriminella är nog rätt brutalt uppfuckade och mår förmodligen inte särskilt bra, men tänk ändå kicken man måste få av att typ råna en bank, ständigt vara efterlyst eller uppskriven på någons dödslista. liksom, när hinner man slappna av och chilla, vara allmänt seg och få nada gjort? förmodligem aldrig. Liksom, man skulle totalt slippa ha tråkigt. Man skulle living on the edge varje dag. ta vara på varje stund! Funderar inte på något olagligt eller uppmuntrar till något liknande.
Det jag försökte komma fram till med dessa långsökta resonemang var att jag och Nisse var och såg en sjukt bra film som innehöll både biljakter, vapen, maffia, blod, pengar och ett eller annat tänkvärt budskap!
Rekommenderar starkt till alla som har en någorlunda claraaktig filmsmak.  Dessutom var det sjukt bra musik till, gjorde liksom allt för känslan. Lite 80-tal på ett odefinerat sätt.
Drive hette iallafall filmen, lite som en blanding mellan Dexter, Tarantino och någonting i stil med Blue Valentine.
Sjukt galet bra. Tyckte jag iallafall.
+ kvällens soundtrack :
dagens favoritord: Acetylsalicylsyra! Försök säga det hundra gånger snabbt på fyllan.
Nu ska jag sova. iallafall försöka. Pusshej.
+

Min lilla Puss-samling!

Pussa mig här!

Älskling, vad heter du?
Klicka i rutan och se vad som händer!

Din mejl (Jag tänker mejlbomba dig om du skriver något här.)

Din fina bloggjävel? :)<3

Pussa mig!

Trackback
RSS 2.0