det Ofattbara.

Det är helt jävla sjukt, Nästan hundra ungdomar har blivit brutalt mördade i oslo. Om jag inte har fel måste det ju vara den  störta massakern någonsin  i ett land där det inte är krig. Fem gånger så många som Columbine. Att det händer i Egyptien eller ett land i uppror, det kan man förstå. Men Norge? Nej, fattar det inte. Det är obegripligt. Det hade lika gärna kunnat hända i Sverige. Är det här bara början, som mördaren sa innan han började skjuta? Står vi på kanten inför en ny tid av global terror och ständig skräck? Ett tyst krig med okända parter? Att skrämma, skapa kaos och oording, göra människor rädda och desperata efter nya, radikala lösningar. Ett sätt att ändra världen, leda människor på en väg vi idag skulle påstått att vi aldrig skulle gå frivilligt. Rädsla är makt, vi har sett det förr. Miljoner människor har fallit offer för grupptrycket och människors osäkerhet, och framförallt - aldrig sinande tillit till auktoriteter. Jag hoppas verkligen att vi står starka och kämpar emot skräcken den här gången, istället för att bli offer, så att vi slipper en  värld av folkmord och diktatur och andra världskriget i repris.

Min lilla Puss-samling!

Pussa mig här!

Älskling, vad heter du?
Klicka i rutan och se vad som händer!

Din mejl (Jag tänker mejlbomba dig om du skriver något här.)

Din fina bloggjävel? :)<3

Pussa mig!

Trackback
RSS 2.0