Mirasha-lektioner. ( Datamaf u weeles jash. )

Hahahaha, dör, hittade ett gammalt word-dokument med ett  språk jag kom på själv när jag var typ... sju? Ganska kreativt ändå!

Mirasha lektion 1

ordlista

 

 

Hej= Mida

Hej då = Midales

Ja = las

Nej/inte = les

Sova= clime

God natt= cemi

God morgon= carlas

God dag = mida

God kväll = cemes

Förbaskat! = meles!

Ses = Mirlas

Jag = Mi

Du = Di

Vi= Mis

Dom = Dis

sur= maf

glad= mij

ledsen= Mosa

Middag= Mets

Frukost=  carmets

Kvällsmat= cemets

Stad= yos

By= qus

I = me

Bo = yirmos

Tycka om = medlas

Älska= medlasë

Heta = kacha

Vad = de

Vilja= Sha

Till= ret

Mjölk =Datsha

Filmjölk= datamaf

Flingor= Weeles

Tack/snällt = jash

 

Mirasha lektion 2

Meningar

 

Hej! Vad heter du?

Mida ! de di Kacha?

 

Jag heter …

Mi kacha

 

Var bor du?

De di yirmos?

Jag bor i staden.

Mi me yos yirmos.

Jag tycker om staden.

Mi yos medlas.

Jag älskar dig.

Mi medlasë di

 

Hej då…

Midales…

Vi ses.

Mis mirlas.

 

God morgon… vad ska du ha till frukost?

Carlas…de di sah ret carmets?

Fil och flingor tack.

Datamaf u weeles  jash.

Min lilla Puss-samling!
Postat av: nisse

HAHAHAHAHA,åh så sött! så typiskt dig på nåt sätt ändå, att hitta på ett eget språk.

2012-01-02 @ 16:27:48
Pussarens blogg: http://2cool4ablog.blogspot.com
Postat av: julia

HAHAH! gillar variationen av ord, allt från Sova och Hejdå till filmjölk och förbaskat!

2012-02-19 @ 00:06:43
Pussarens blogg: http://londonjulia.tumblr.com

Pussa mig här!

Älskling, vad heter du?
Klicka i rutan och se vad som händer!

Din mejl (Jag tänker mejlbomba dig om du skriver något här.)

Din fina bloggjävel? :)<3

Pussa mig!

Trackback
RSS 2.0