pro contra contra

Fördelar med att läsa tekniskt basår:
1. Jag läser upp samtliga naturämnen utan biologi och får en bra grund att stå på
2. Jag kan bli läkare eller ingenjör eller kemist eller stjärnforskare eller marinbiolog ( efter att jag läst in biologin )
3. Jag slipper fundera över hur jag ska göra, får det gjort och slipper göra det igen
4.. Jag får ett ledigt år ( nästa ) utan samvetskval och oplanerat kaos
5. Jag blir allmänt allmänbildad och bättre på matte, så att jag kanske kanske kan få bättre högskoleprovspoäng???
6. Jag får ta del av chalmersfesterna och får nya oväntade vänner.

Fördelar med att inte läsa tekniskt basår
1. Jag får ledigt
2. Jag kan jobba och tjäna pengar och slippa gå minus
3. jag kan åka utomlands
4. Jag kan softa
5. Jag slipper göra någonting som kanske visar sig vara onödigt.
6. jag slipper läsa tekniskt basår?

nackdelar med att läsa tekniskt basår
1. det naturare läser på tre år kommer jag läsa på ett = jag kommer dö
2. jag kommer inte ha någon fritid
3. Jag får casha upp pengar jag inte har
4. jag kommer leva på minus
5. jag kanske läser allt i onödan
6. jag får strunta i australien

nackdelar med att inte läsa tekniskt basår
1. jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt "lediga år" anyways, har inget heltidsjobb och har knappast råd att njuta av livet. Vem vet att det bara löser sig mirakulöst med boende jobb osv i Australien?
2. Vill jag gå runt och göra ingenting i ett halvår? kan jag då inte likagärna plugga, få det gjort, slippa ångesten
läsa fyra månader till och SEN vara ledig for real och på riktigt och sen vara ledig hur länge jag vill och kunna bli vad jag vill??
3. jag får läsa alla kurser för hand / på komvux. finns en risk att det aldrig blir av
4. jag kommer ha dåligt samvete och inte veta vad jag ska göra med mitt liv.



Ni fattar vilken misär jag lever i just nu. aaaah....

Min lilla Puss-samling!
Postat av: fanny

jag säger; testa! om det är skittråkigt, föt mkt plugg, jobbiga människor och känns fel så slutar du och kör på plan b! vad är plan b? skaffa en plan b

2011-08-16 @ 01:52:14
Pussarens blogg: http://fannyhellgren.blogspot.com

Pussa mig här!

Älskling, vad heter du?
Klicka i rutan och se vad som händer!

Din mejl (Jag tänker mejlbomba dig om du skriver något här.)

Din fina bloggjävel? :)<3

Pussa mig!

Trackback
RSS 2.0